guraykose
  • Mesajlar: 151
  • Katılan: 6.5.2015
2018 performans analizi.pdf dosyası son güncelleme ile otomatik olarak yüklenmekte, indirilmesi istenmektedir, ŞGDT Performans analizlerinin yapılması iki örnekte adım adım anlatılmış, gerek resmi binalar ve gerekse yüksek yapılar için izlenecek rota açıklanmış son derece faydalı ve aydınlatıcı bir çalışma sunulmuştur. BU imkanı programa entegre etmekle kalmayıp yol haritasını da kullanıcılara sunan STA4Cad ekibine teşekkür ve şükranlarımı sunuyorum.
avcioglu
  • Mesajlar: 94
  • Katılan: 15.5.2015
Biz teşekkür ederiz Güray bey, inş. yakında çıkacak olan örnekler kitabının 8. bölümü indirdiğiniz kısım. Çok soru geliyordu o konuda, o yüzden yayınladık o örneği
follower
  • Mesajlar: 3
  • Katılan: 6.5.2015
pdf dosyasına burada kısayolla yayınlayabilirmisiniz
avcioglu
  • Mesajlar: 94
  • Katılan: 15.5.2015
Buradan indirebilirsiniz:   2018 performans analizi.pdf 2,856 KB, 235 Defa İndirildi.
follower
  • Mesajlar: 3
  • Katılan: 6.5.2015
Deprem yonetmeliğinde dayanıma gore tasarımla ilgili olarak

4.1.2. Tanım
Deprem etkisi altında bina taşıyıcı sistemlerinin tasarımı için iki ana yaklaşımdan biri olan
Dayanıma Göre Tasarım (DGT) yaklaşımında:
(a) Öngörülen belirli bir performans hedefi için tanımlanan taşıyıcı sistem süneklik kapasitesine
karşı gelen azaltılmış deprem yükleri belirlenir.
(b) Azaltılmış deprem yükleri altında taşıyıcı sistemin doğrusal deprem hesabı yapılır. Bu
hesaptan bulunan eleman azaltılmış iç kuvvetleri, gerekli durumlarda dayanım fazlalığı da
dikkate alınarak, diğer yüklerden oluşan iç kuvvetlerle birleştirilerek dayanım talepleri elde
edilir.
(c) Eleman dayanım talepleri, öngörülen performans hedefi için tanımlanmış bulunan eleman
iç kuvvet kapasiteleri (dayanım kapasiteleri) ile karşılaştırılır.
(d) Deprem hesabından elde edilen göreli kat ötelemeleri izin verilen sınırlarla karşılaştırılır.
(e) Dayanım taleplerinin dayanım kapasitelerinin altında olduğu ve aynı zamanda göreli kat
ötelemelerinin izin verilen sınırların altında olduğu gösterilerek tasarım tamamlanır. Aksi
durumda eleman kesitleri değiştirilir ve hesap tekrarlanarak sonuca gidilir.

maddesinde DGT kısaca anlatılmış.Yukarıdaki pdfi de okudum.Bence taşıyıcı sistem için deprem yonetmeliğinde belirtilen dayanım talepleri iç kuvvet kapasiteleini gosteren bir tabloyla goreli kat otelemelerinide içeren yine devamındaki bir tabloyla bina performanısın kontrollu hasar sagladıgını gosteren performans raporu cok daha iyi olur.
Bu konudaki kullanıcılar
    Similar Topics
    Forumu Atla  
    • Bu foruma yeni konular postalayamazsınız.
    • Bu forumda ki konulara yeni posta gönderemezsiniz.
    • Bu forumdaki postalarınızı silemezsiniz.
    • Bu forumdaki postalarınızı düzenleyemezsiniz.
    • Bu forumda anketler yaratamazsınız.
    • Bu forumdaki anketlere oy veremezsiniz.